Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konstrukční návrh vahadla odpružení vozidla
Poláček, Vojtěch ; Ramík, Pavel (oponent) ; Bradávka, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí a pevnostní analýzou vahadla zavěšení autokrosového automobilu. V práci jsou popsány některé případy reálného použití zavěšení s tlačnou tyčí a vahadlem v automobilovém sportu. Dále se práce zabývá konstrukčním řešením dorazů zdvihu a měřením zdvihu kola. Úkolem konstrukční části je návrh tvaru, rozměrů a způsobu uložení vahadla s důrazem na nízkou hmotnost spolu se zachováním dostatečné tuhosti a pevnosti. Konstrukční řešení jsou následně podrobena deformačně napjatostní analýze za účelem optimalizace finálního tvaru.
Uložení předního kola vozidla Formule Student
Lněnička, Martin ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá uložením předního kola vozu kategorie Formule Student. Obsahuje různé způsoby uložení a zavěšení kola formulových i osobních vozidel. Hlavní náplní této práce je tvorba výkresové dokumentace jednotlivých součástí uložení předního kola Formule Student. Dále je proveden kontrolní výpočet trvanlivosti ložisek při klidné jízdě po rovné vozovce.
Systémy aktivních podvozků
Pilčík, Adam ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato práce vypracovává základní přehled a historický vývoj aktivních podvozků. Soustředí se na moderní koncepce a snaží se zhodnotit pozitiva a negativa jednotlivých řešení.
Nápravy moderních osobních automobilů
Okáník, František ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na porovnání vlastností náprav používaných v osobních automobilech dnešní doby, kinematiku zavěšení kola, výhody a nevýhody jejich konstrukce. Součástí práce je i popis jednotlivých komponent nápravy, jejich konstrukce a funkce. Část práce je zaměřena i na popis náprav závodních vozů a na rozdíly mezi konstrukcí náprav závodních a osobních vozů. Závěrečná kapitola je věnována několika zajímavým inovativním prvkům nápravy, které se výrazně odlišují od standartních komponent.
Design of Formula Student Wheel Suspensions
Urban, Marek ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
This thesis deals with design of suspension kinematics of both axles. Based on analyses of on-track data, multi-body simulations in Adams Car, simulations in Matlab and analytical calculations in Mathcad, various changes of the design are conducted in order to improve the vehicle dynamics of the Formula student car. Individual kinematic changes are made as a response to specific problems that were perceived with the previous car. One of the issues is the packaging of the decoupled roll and heave suspension system and rear suspension links, with the aim to minimize mass, center of gravity height and yawing moment of inertia. Beside packaging, changes of front wheel geometry were conducted to utilize the tire and minimize steering torque. Also, kinematics and compliance simulations of the rear suspension are conducted and a measuring device is designed. Lastly, the effects of kinematic changes and compliance on the steady-state vehicle dynamics are studied using the Force-moment method full-vehicle simulation in Adams, which is then post-processed in Matlab.
Úprava zavěšení zadního kola formulového vozu
Okáník, František ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem konstrukce zavěšení kola lehkého závodního vozidla kategorie Formule Student, konkrétně návrhem těhlice, náboje kola a dalších dílů sestavy. Konstrukce je zpracována v softwaru PTC Creo 2.0. Uvádí postup výpočtu kritických zátěžných stavů vozidla, výpočet trvanlivosti ložisek a výpočet průběhu zatížení kol během jízdy. Dále je zde uvedena napěťová analýza konstrukce, provedená v Ansys Workbench a analýza únavové životnosti.
Zadní těhlice vozidla Formule Student
Novák, Pavel ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvořit konstrukční řešení zadní těhlice závodního vozu kategorie Formula Student. Dále je nutno navrhnout konstrukční řešení sestavy skupiny zadního kola s touto těhlicí se všemi požadavky s tím spojenými. Například rěšení nastavení odklonu kola. Vše je vymodelováno pomocí CAD systému. Je vytvořen výpočtový model, který je podroben v zátěžných stavech deformační a napěťové analýze pomocí metody konečných prvků. Je navržen vhodný materiál pro výrobu zadní těhlice. Dále je provedena optimalizace těhlice. Závěr práce se věnuje začleněním navrženého uspořádání do celkové sestavy vozu a je zde vysloveno hodnocení a vhodnost celého navrženého řešení.
Simulační analýza nosiče předního kola formulového vozidla
Gach, Jakub ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na zavěšení předního kola, přesněji pak konkrétního prvku, těhlice. Popisuje základní požadavky na konstrukci, rozdělení těhlic, jejich způsob výroby a druhy použitých materiálu. V krátkosti se zmiňuje o topologické optimalizaci a její dvou optimalizačních metodách. Zabývá se rovněž dynamikou jízdy vozidla pro jízdní stavy – stojící vozidlo, brzdění a zatáčení. V praktické části se práce zaměřuje na určení zátěžných účinků na těhlici při výše zmíněných jízdních stavech s využitím MBS softwarů. Ke konci práce jsou pro zatěžování ze strany kola a strany zavěšení nápravy provedeny MKP analýzy napjatosti a deformace, které jsou následně porovnány a vyhodnoceny.
Konstrukční úprava náboje předního kola formulového vozu
Lněnička, Martin ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem náboje předního kola vozu kategorie Formule Student v systému CAD. Obsahuje porovnání konstrukčního provedení nábojů, různé způsoby uložení a zavěšení kola formulových vozidel. Je zde uvedeno několik variant navržených těhlic. V první fázi je navrženo uspořádání sestavy kola Formule Student a dále je provedena výpočtová simulace napjatosti náboje předního kola a jeho konstrukčních úprav pomocí MKP.
Hydraulický tlumič v aktivním závěsu kola
Kala, Pavel ; Ždímal, Pavel (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je popsat problematiku spojenou s tlumením kmitů kola a utřídit tyto informace podle nejnovějších poznatků. Popsat jednotlivé principy používané pro tlumení kmitů kol osobních vozů a srovnat jednotlivé systémy s ohledem na využitelnost těchto systému do budoucna.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.